Zeg massagestoel, welke bijdrage lever jij op het gebied van vitaliteit?

Hoi, aangenaam, mijn naam is EarthLite. Ik sta hier op de foto. Samen met vitalititeits-professional Judith Kroon kom ik bij bedrijven om daar medewerkers te voorzien van een nek-, schouders- en rugmassage. De sessies duren over het algemeen 20 minuten pp. In de 11 jaar dat Judith massages verzorgt, heeft zij duizenden mensen onder handen genomen.

Judith werkt het liefst in een aparte ruimte waar zij medewerkers een voor een ontmoet. Tijdens de sessie stemt Judith zich af op de persoon die zij onder handen neemt. In het contact weet zij zijn/haar energie, de lichaamstaal en de staat van zijn te lezen. Aan de hand van wat ze voelt zet ze de behandeling in. De ene keer is zachte aanraking van toepassing. De andere keer zijn vragen/stilte/luisteren in de aandacht nodig. De volgende heeft baat bij diepte en stevigheid.

Onze bijdrage op het gebied van vitaliteit

Op de locaties waar wij ons inzetten ontvangt Judith mensen in allerlei staten van zijn. Ieder met zijn eigen stuk, verhaal, emotie, gevoeligheid op dat moment. De ene zit tegen een burnout aan; de ander zit lekker in zijn vel. Een andere heeft met ziekte te maken of met angst voor verlies van werk of een dierbare. Die medewerker loopt met een onverwerkt trauma, dat voelbaar is als een ‘bevroren’ deel in het lijf waar het is opgeslagen. De volgende medewerker bouwt een eigen huis, en vertelt over zijn vorderingen op dat vlak. Dan komt manager Ton op de stoel zitten. Hij loopt achter de feiten aan, komt tijd tekort op het werk, heeft hart voor de zaak, is perfectionistisch en maakt lange dagen. Hij heeft best wel veel last van de nek/schouders. En zo ontvangen wij gemiddeld zo’n 9 a 11 medewerkers per opdracht.

En in het aanraken heeft Judith een gave. In haar contact zit blijdschap, lichtheid en stevige zachtheid. In het aanraken verlicht zij hoofdpijn, pijnlijke nek, schouders of onderruggen. In haar aandacht biedt Judith een luisterend oor, emotionele steun en zorgt zij voor een veilige bedding waarin het gesprokene, in taal of in het zwijgen, gehoord wordt en mag zijn. In het aanraken weet Judith een lichaam, emoties, gevoelens en daarachter liggende oorzaken te lezen. Daarin volgt Judith haar gevoel. En dat klopt altijd. Na 20 minuten verlaat de medewerker de ruimte verlicht, geraakt, rustiger, gevoed, positief en bekrachtigd.

Kun je enkele voorbeelden noemen waar je aan de slag bent?

Judith en ik komen bij bedrijven zoals Netpresenter/Amber Alert in Beek, bij Ideo in Den Bosch. Twee keer per maand werken we bij een vertaalbureau in Maastricht dat tv programma’s vertaalt die op National Geographic, TLC en Discovery Channel te zien zijn.

Meerdere keren per maand verzorgen wij sessies bij een bedrijf dat medische producten levert. Wij verzorgen bij Arcelor Mittal in Genk, waar de medewerkers reikhalzend uitkijken en genieten van een ontmoeting met ons tijdens hun vitaliteitsweek.

Bij zorginstellingen nemen Judith en ik verzorgend personeel onder handen. Ja, je leest het goed, ik draag letterlijk de klanten, en Judith behandelt ze. In ziekenhuizen behandelen wij verplegend personeel, artsen en specialisten. Wij komen bij gemeenten, provincie en waterschappen.

Wij staan op bedrijfsevenementen, op vitaliteitsdagen, op beurzen en congressen.

Wat zijn volgens jou signalen voor organisaties om aan de slag te gaan met aandacht voor vitaliteit?

  • Disbalans tussen belasting en belastbaarheid medewerker
  • Pesterij
  • Reorganisatie
  • Hoge werkdruk
  • Ontevredenheid op de werkvloer
  • Uitval door stress
  • Hoog verloop medewerkers
  • Onzekerheid

Een bovenmatige disbalans tussen belasting en belastbaarheid leidt vroeg of laat tot klachten. En hierin biedt stoelmassage een uitermate fijne manier om vroegtijdig fysieke en emotionele klachten te signaleren en onder de aandacht te brengen. Middels aanraking wordt de ontvanger op de stoel bewust gemaakt van wat er in zijn/haar lijf speelt.

Een organisatie helpt bijdragen aan een optimale vitaliteit bij punten zoals:

  • het creëren en in stand houden van een gezonde en aangename werksfeer
  • haar human capital als belangrijkste kapitaal zien en behandelen
  • goed voor haar mensen zorgen
  • de juiste mensen op de juiste plek inzetten

Als massagestoel spreek ik uit ervaring. 😉

Namens Judith Kroon | Touch You Massage wens ik jullie een optimale vitaliteit toe!

#earthlite #timeforyou #stoelmassage #aandacht #medewerkers
#vitaliteitinorganisaties #preventivio